MHZ horizontale jaloezieën: Metallictrend en haptische belevenis

In het najaar presenteert MHZ de nieuwe collectie horizontale jaloezieën. Met de focus op metallicoppervlakken en visuele, haptische en functionele structuurtoppers vult MHZ het technische productkarakter van de horizontale jaloezieën aan. De Zwabische fabrikant positioneert zich daarmee naargelang de markt en de trend.

MHZ presenteert de lamellen voor het eerst in de vier breedtes 16, 25, 35 en 50 millimeter in vier eigen waaiers. “Met deze manier van presenteren willen wij onze klanten een veelzeggende totaalindruk van de werkelijke proportie, het gevoel en de werking van de lamellen bieden”, verklaart MHZ bij de start van de verkoop.

Metallictrend in het interieur

In de nieuwe collectie kent MHZ een grote betekenis toe aan de oppervlaktestructuur van de lamellen: “Uitgebreide analyses hebben aangetoond dat onze klanten de voorkeur geven aan de kwaliteit van de oppervlakken boven een grote variatie aan kleuren”, aldus MHZ.

Deze trend laat zich algemeen in de maatschappij aftekenen: auto’s met witte hoogglans- of zilveren matte lak, gsm’s met een gouden backcover of metaalachtig-changerende polshorloges kenmerken al lang het alledaagse beeld. Met de adaptatie van de metallictrend op de horizontale jaloezieën introduceert MHZ dit in het interieur.

Verschillende wittinten, zilver mat en rose gold vormen slechts een deel van de grote keuze aan metallickleuren. Zijdematte of geborstelde oppervlakken, hamerslag optiek, gefroste, gecrashte of gestempelde structuren en beton-, hoogglans- of soft-touch effecten en contrastrijke grafische dessins vullen het aanbod aan. Met de trendgerichte kleurkeuze onderstreept MHZ het klassiek-technische karakter van de horizontale jaloezieën.

De veerharde aluminiumlamellen zijn hittebehandeld en dus uiterst sterk en stevig, waardoor ze voor alle private en openbare ruimtes in aanmerking komen. De lamellen uit Europa dragen eveneens bij tot de duurzame omgang met grondstoffen: ze bestaan voor minstens 75 procent uit gerecycleerd materiaal.

Kleurafstemming tot in het detail

Met de exclusieve lamel PURE kunnen de horizontale lamellen op de profielkleuren van de MHZ-systemen worden afgestemd. De lamel is verkrijgbaar in de vier breedtes 16, 25, 35 en 50 millimeter in zilver geëloxeerd, wit poedergecoat, zwart geëloxeerd en antraciet poedergecoat. De horizontale jaloezie van MHZ past zich daardoor als harmonisch totaalbeeld aan de binneninrichting aan.

Voor liefhebbers van vrolijke kleuraccenten biedt de zijdematte lamel DIM vrije ruimte voor individuele vormgeving. Naast klassieke woonkleuren in alle vier breedtes is de uitvoering van 25 millimeter verkrijgbaar in maar liefst 32 kleuren.

Functionele lamellen voor woningen en utiliteitsgebouwen

Functionele lamellen nemen naast kleur- en structuuraccenten een steeds belangrijkere plaats bij de klant in. Ze worden zowel in woningen als in utiliteitsgebouwen ingezet. De Thermostop®-lamellen die aan de concave buitenkant gecoat zijn, regelen bijvoorbeeld de temperatuur binnen. Ze verminderen de afstraling van warmte aan het raam tot 90 procent en verbeteren de thermische isolatie tot 20 procent. De lamel verhoogt daardoor de warmteweerstand in de winter en vermindert de warmte-uitwisseling met de binnenruimte in de zomer.

Horizontale jaloezieën zijn bovendien een populaire zonwering op de werkplaats, omdat ze de richtlijnen voor werken met beeldschermen vervullen: ze bieden bescherming tegen verblinding en zorgen voor voldoende contact met de buitenwereld. Dit effect is nog sterker met de geperforeerde lamelkwaliteit MESH. De fijn gestanste lamellen in vier kleuren bieden een nog betere doorkijk van binnen naar buiten. Ook in gesloten toestand blijft de openheid behouden.

Über MHZ

Die MHZ Hachtel GmbH & Co. KG steht seit 1930 für hohe Qualität, ansprechendes Design und kundenindividuelle Lösungen nach Maß. Mit ihren 1.200 Mitarbeitern ist sie eines der stärksten Unternehmen der Sicht- und Sonnenschutzbranche in Deutschland.